ГІМНАЗІЯ

ІМ. В.Ф. ЗАБОТІНА

 

stop

nation patriot

 

klasna ocinka

samovryad

 

 

prof

 

 

 

АРТ ідея

Практичні рекомендації стратегії побудови відповіді на екзамені.

  1.  Враховуйте вчительський стереотип „сильні учні йдуть першими”. Якщо вчитель настроєний позитивно – краще йти першим.
  2. Виявляйте впевненість у своїй поведінці, а не у висловлюваннях, тобто не кажіть „Це елементарно” і тд. У викладача може виникнути бажання довести вам, що в його предметі нічого елементарного немає.
  3. Починайте з питання, яке знаєте найкраще, навіть якщо це не перше питання, не демонструйте незнання.
  4. Володіючи загальними знаннями до більшості висновків можна прийти самостійно.
  5. Конкретні цифри і дати краще впливають на сприйняття викладача.
  6. При переписуванні зі шпаргалки значно знижується об’єм пам’яті.
  7. Слухайте попередні відповіді – так ви зможете дізнатися необхідний для вас матеріал.
  8. Співвідношення вашої відповіді і висловлювань екзаменатора має коливатися в межах 75-80% - 25-20%. Якщо доповнення екзаменатора будуть займати більше 25%, то у нього може виникнути відчуття, що відповідали не ви, а він сам. Гарної оцінки не чекайте.
  9. Якщо обличчя екзаменатора „кам’яніє”, але він не робить вам зауваження, намагайтеся за допомогою риторичних запитань визначити свою помилку і виправитися.
  10. Якщо ви відчуваєте, що до вас присікуються, роблять навмисні зауваження, не гарячкуйте, а поясніть вчителю, що справа не в незнанні питання, а в недостатньо часі для підготовки.
  11. Якщо ви відчуваєте, що задано провокаційне питання – спробуйте прояснити, попросіть пояснення, що саме мається на увазі.
  12. Використовуйте прийом скорочення деяких зауважень. Цей засіб заключається в тому, щоб на декілька суттєвих зауважень відповісти однією легкою фразою. Для цього необхідно „забути” суттєві зауваження, а останні перефразувати так, як вам вигідно.

Наприклад:

Вчитель Учень
1. ви помилилися….. так, я переплутав…..
2. ви не знаєте ….. так, я не можу пригадати…..
3. ви не праві …….. так, я не врахував…..
4. ви невірно визначили ….. так, я не до кінця розкрив…..
В кінці відповіді бажано робити висновки. Фінальні фрази мають бути яскраві. Якщо вам вже немає чого сказати, а екзаменатор чекає відповіді, повторіть вже сказане іншими словами.

Прийоми самонастроювання.

    Уникнути хвилювання перед іспитом можна, використавши наступні прийоми:
  • Самонаказ
  • Створіть образ ситуації іспиту, і як тільки з’явиться хвилювання, виразним тоном скажіть собі „Спокійно”
  • Неодноразово протягом дня повторюйте слова, що викликають у вас тривогу: „екзамен”, „вчитель”, „білет”. Цей прийом слід використовувати до того часу, доки назване слово не перестане у вас асоціюватися зі станом тривоги.
  • Уявіть екзамен з усіма його нюансами і багаторазово програйте в уяві модель бажаної поведінки. Так ви зможете знизити силу переживань.
  • Уявити, що бувають події більш важкі, ніж іспит.
  • Візьміть за правило перед іспитом заспокоювати свого друга чи подругу, це заспокоїть і вас.

Вимоги до мови.

    Мова на екзамені має бути:
  • виразна
  • акцентуйте важливі слова
  • змінюйте тон голосу
  • не забувайте про свій вигляд
  • слідкуйте за мімікою
  • контролюйте власні жести