ГІМНАЗІЯ

ІМ. В.Ф. ЗАБОТІНА

 

stop

nation patriot

 

klasna ocinka

samovryad

 

 

prof

 

 

 

Практичні рекомендації стратегії побудови відповіді на екзамені.

  1.  Враховуйте вчительський стереотип „сильні учні йдуть першими”. Якщо вчитель настроєний позитивно – краще йти першим.
  2. Виявляйте впевненість у своїй поведінці, а не у висловлюваннях, тобто не кажіть „Це елементарно” і тд. У викладача може виникнути бажання довести вам, що в його предметі нічого елементарного немає.
  3. Починайте з питання, яке знаєте найкраще, навіть якщо це не перше питання, не демонструйте незнання.
  4. Володіючи загальними знаннями до більшості висновків можна прийти самостійно.
  5. Конкретні цифри і дати краще впливають на сприйняття викладача.
  6. При переписуванні зі шпаргалки значно знижується об’єм пам’яті.
  7. Слухайте попередні відповіді – так ви зможете дізнатися необхідний для вас матеріал.
  8. Співвідношення вашої відповіді і висловлювань екзаменатора має коливатися в межах 75-80% - 25-20%. Якщо доповнення екзаменатора будуть займати більше 25%, то у нього може виникнути відчуття, що відповідали не ви, а він сам. Гарної оцінки не чекайте.
  9. Якщо обличчя екзаменатора „кам’яніє”, але він не робить вам зауваження, намагайтеся за допомогою риторичних запитань визначити свою помилку і виправитися.
  10. Якщо ви відчуваєте, що до вас присікуються, роблять навмисні зауваження, не гарячкуйте, а поясніть вчителю, що справа не в незнанні питання, а в недостатньо часі для підготовки.
  11. Якщо ви відчуваєте, що задано провокаційне питання – спробуйте прояснити, попросіть пояснення, що саме мається на увазі.
  12. Використовуйте прийом скорочення деяких зауважень. Цей засіб заключається в тому, щоб на декілька суттєвих зауважень відповісти однією легкою фразою. Для цього необхідно „забути” суттєві зауваження, а останні перефразувати так, як вам вигідно.

Наприклад:

Вчитель Учень
1. ви помилилися….. так, я переплутав…..
2. ви не знаєте ….. так, я не можу пригадати…..
3. ви не праві …….. так, я не врахував…..
4. ви невірно визначили ….. так, я не до кінця розкрив…..
В кінці відповіді бажано робити висновки. Фінальні фрази мають бути яскраві. Якщо вам вже немає чого сказати, а екзаменатор чекає відповіді, повторіть вже сказане іншими словами.

Прийоми самонастроювання.

    Уникнути хвилювання перед іспитом можна, використавши наступні прийоми:
  • Самонаказ
  • Створіть образ ситуації іспиту, і як тільки з’явиться хвилювання, виразним тоном скажіть собі „Спокійно”
  • Неодноразово протягом дня повторюйте слова, що викликають у вас тривогу: „екзамен”, „вчитель”, „білет”. Цей прийом слід використовувати до того часу, доки назване слово не перестане у вас асоціюватися зі станом тривоги.
  • Уявіть екзамен з усіма його нюансами і багаторазово програйте в уяві модель бажаної поведінки. Так ви зможете знизити силу переживань.
  • Уявити, що бувають події більш важкі, ніж іспит.
  • Візьміть за правило перед іспитом заспокоювати свого друга чи подругу, це заспокоїть і вас.

Вимоги до мови.

    Мова на екзамені має бути:
  • виразна
  • акцентуйте важливі слова
  • змінюйте тон голосу
  • не забувайте про свій вигляд
  • слідкуйте за мімікою
  • контролюйте власні жести