Формування ініціативної особистості дитини із творчим мисленням неможливе без її залучення до управління шкільними справами. В умовах сьогодення в школі є безліч питань, від вирішення яких залежить життєдіяльність учнів. Слід прагнути розв’язувати більшість із них за участю шкільного самоврядування. Учнівське самоуправління має розглядатися насамперед не лише як один з елементів виховної роботи, а як загальний громадський інститут,що дає можливість учням реалізувати своє право на участь в управлінні освітньою установою. Школа стає об’єктом інноваційної активності учнів, а учні - учасниками процесу модернізації . Державна національна програма «Освіта» України XXI століття передбачає «формування у молоді незалежно від національності особистих рис громадян Української держави». У законі України «Про освіту» відбито цілі, завдання, функції держави відносно школи, тобто декларується механізм державного управління освітнім полем шкільного співтовариства педагогів, учнів, батьків - суб’єктів цього співтовариства. Саме тому самоуправління в цілому, а учнівське зокрема - це вимога часу, а розвиток та вдосконалення його системи є першорядним завданням для всіх демократичних країн сучасного світу. Тому педагогічний колектив гімназії вважає, що роль шкільного самоврядування як ефективного способу організації життя учнівського колективу, не тільки сприяє формуванню в підлітків почуття господаря школи і класу, а і допомагає учням організувати власне життя, навчить захищати свої інтереси, допоможе школярам увійти підготовленими в доросле життя. Тому впровадження в навчально-виховний процес моделі довгострокового експерименту з теми «Формування соціально-активної особистості учня в системі шкільного самоврядування» з розвитку рівня громадянської та соціальної культури учня, виховання толерантності, поваги до прав людини, уміння долати стереотипи, мислити критично та незалежно є актуальним і своєчасним.
Завдання:
1. Створити умови формування соціально-активної особистості учня в системі шкільного самоврядування;
2. Розширити коло можливостей для самореалізації вихованців у конкретних творчих справах;
3. Забезпечити педагогічну підтримку в розвитку співдружності в партнерських стосунках між педагогами, учнями, батьками.
Основні ідеї експерименту:
1. Реалізація громадсько-соціального потенціалу вчителя та учня через їхнє включення в різні аспекти суспільного життя;
2. Високий рівень розвитку в учнів і вчителів потреби у здатності виховувати себе, вірити у свої організаторські здібності, вміння захищати свої інтереси;
3. Тонке розуміння випускниками школи самих себе, своїх устремлінь, переконань та вміла саморегуляція власного внутрішнього стану в будь-якій життєвій ситуації.
База експерименту:
Херсонська гімназія №3 Херсонської міської ради, м. Херсон, вул.. Патона 15, тел.(0552)27-34-60, (0552)27-14-11 . Е-mail –
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Науковий консультант:
Петров Валерій Федорович, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри менеджменту Комунального вищого навчального закладу "Херсонська Академія неперервної освіти" Херсонської обласної ради, заслужений працівник освіти
Методичний консультант:
Навроцька Марія Михайлівна, викладач кафедри менеджменту Комунального вищого навчального закладу "Херсонська Академія неперервної освіти" Херсонської обласної ради
Учасники експерименту:
Адміністрація гімназії, учні, батьки, учителі
Термін проведення експерименту:
01.09.2012р.-15.06.2015р.